X Walker

Walk your own way in life

Fiets Avontuur – Etappe 16

Quimaic – Rendon
Van de Bretonse kust naar de kust van Normandië is de route voor de komende dagen. Na de afgelopen 2 weken langs de Atlantische kust gefietst te hebben, steken we nu dwars over naar Normandië. We zullen er nog wel een stukje kust van Bretagne meepakken. Vanmorgen zijn we met lichte regen vanaf Quimiac richting Penestine vertrokken. Gedurende het eerste uur werd de regen gelukkig steeds minder want met ongeveer 80 kilometer voor de boeg is een dag regen geen prettig vooruitzicht. Ons ontbijt pakken we pas na een kilometer of 25 in Penestine. Wat thee in een Salin de the en bij de bakker de gebruikelijke croissants en pain chocolat. Omdat we niet helemaal zeker weten wat we onderweg aantreffen qua eetgelegenheden nemen we wat extra’s mee. Vanaf Penestine gaan we steeds verder landinwaarts rijden en wel langs de rivier La Vilaine. In eerste instantie op grotere afstand met de nodige heuvels die we moeten nemen maar vanaf een kilometer of 15 voor Redon vlak bij de rivier en dus ook redelijk vlak terrein.
{CAPTION}

Vanaf Penestine volgen we bijna volledig fiets route 42. En achteraf gezien hadden we die helemaal moeten volgen. Op een aantal punten hebben we vandaag vanwege de afstand wat afgesneden en zijn langs de D-weg blijven rijden waar de route door het bos gaat. Op deze manier iets korter en sneller. Door een lekke band hebben we ongeveer een 20-30 minuten vertraging maar gelukkig hebben we het lek snel gevonden en is de band snel geplakt. Voor de lunch stoppen we in La Roche-Bernard. In het leuke restaurant Le Sarah B nemen we beide de vangst van de dag, een Dorade filet. De hele route is vandaag gevarieerd. Met ups en downs, over asfalt en bospaden, met zon en wat regen. Als we denken het vlakke terrein bereikt te hebben, krijgen we nog even wat steile heuvels voor onze kiezen. Vlak voordat we in Redon zijn, verschijnt de Velodyssee weer op de route bordjes. Het is maar voor een paar kilometer want na Redon gaat de Velodyssee het kanaal naar Brest volgen terwijl wij La Vilaine blijven volgen.